ponedeljek, 25. april 2011

Varčni avtomobili

Pri nas živimo trije: jaz, K in njena mama. Smo v dveh ločenih gospodinjstvih, vsi trije delamo in je smiselno, da imamo vsak svoj avto. Moj je 15 let stara Toyota, K in tašča pa imata vsaka svojega Cliota. Moj kuri okrog 6 l na 100 km, Clio je pa itak majhen in varčen avto.

Kar se avtomobilov tiče, smo torej kar varčni.

Ane?

....

Hm.

Vsak od teh avtov je predviden za 5 oseb. Vožnja v službo vzame vsakemu recimo 15 minut v vsako smer, torej pol ure na dan oz. 2,5 ure na teden na avto, pa na poti na izlet za vikend vsak sedi v avtu še recimo uro in pol, skupaj torej rabimo avto 12 človek-ur na teden. Kapacitet pa imamo za 24 x 7 x 3 = 504 človek ur na teden; koristimo torej 2,4 % kapacitet. Drugače povedano, imamo 40-krat preveč avtomobilov.

WTF? Je nekdo omenil varčnost? (Aja, jaz.)

Ok, ok. Malo sem pretiraval, da stvar bolj pride do izraza. Tisto o človek-urah se seveda v majhni skupnosti treh ljudi ne da kaj dosti izboljšati; sicer bi se dalo precej izboljšati v veliki skupnosti, kjer bi si veliko ljudi delilo ista prevozna sredstva (če jih seveda ne bi vsi potrebovali ob istih urah), ampak to je zgodba za kdaj drugič. V vsakem primeru pa ostane dejstvo, da se vsak od nas večino časa vozi sam v avtu za 4-5 oseb.

Zadnje čase malo bolj gledam na cesto, kako se ljudje vozimo naokrog, in vsak dan opazim kakega Smarta ali podobno mini-zadevico. Res so mini, a ne? Saj so vendar samo za dve osebi! To je vendar tako malo, da se ena oseba komaj not stlači....  D!

A sem jaz edini, ki se mu zdi zadnja izjava absurdna? A ni avto za dve osebi dvakrat prevelik za eno osebo? Po kakšnih merilih je torej avto za 5 oseb, ki ga vedno vozi ena oseba, "majhen avto"? A ni vozit se s Cliom vsak dan v službo 400-% overhead?

Ko se moje Toyote na tehničnem ne bodo več hoteli usmiliti, si bom kupil novo vozilo. Ker imam pri bajti itak še dva (po mojih čudaških merilih) ogromna avtomobila za izlete in potovanja, potrebujem samo nekaj za v mesto, pa še to samo v slabem vremenu (mraz, dež, sneg), ker grem sicer s kolesom.

Torej, potrebujem zaprto vozilo za eno osebo in nekaj prtljage (nahrbtnik in kar kupim v trgovini), energetsko (in torej stroškovno) varčno. Meni se zdijo to dosti tipične potrebe -- pravzaprav bi rekel, da tem potrebam ustreza 90% voženj, ki jih opravimo npr. Slovenci --, ampak kaže, da se tudi tu motim, saj je take sorte vozil na trgu le peščica, pa niso poceni.

Rad bi pa videl še kakega na nožni pogon. Predstavljam si namreč, da ima majhen električni avtomobil preveč dober energetski izkoristek, da bi lahko škatlico pozimi spodobno segrel, in je koristno imeti lastno gretje. Ostale prednosti kolesarjenja so pa itak dobro znane.

Zadnjič sem gledal film Who Killed the Electric Car, pa mi ni znal čisto dobro odgovoriti in se še vedno sprašujem: kako da se nam zdi normalno večinoma voziti nekajkrat prepotratna vozila? In zakaj še vedno čakamo na namenu primeno alternativo?

Enhanced by Zemanta

2 komentarja:

  1. Drug teden gremo pogledat tole:
    http://www.ped-3.com/

    OdgovoriIzbriši
  2. Renault Twizzy:
    http://www.blog.uporabnastran.si/2011/05/18/renault-twizy-mini-elektricni-avto-ze-z-rezervacijami-cena-pa-7000e/


    Pa se to za mm:
    http://www.delo.si/druzba/panorama/nara-petrovic-clovek-zival.html

    OdgovoriIzbriši